-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:31927 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:23

چرا يك بچه را از همان سن كوچكي از قيامت ميترسانند كه از همان كودكي از قيامت منظره بدي براي او ميسازند؟ كه يكي از مشكلات ما ميباشد كه از همان نوجواني فرد را ميترسانند و علت را هم نميگويند؟

دوست عزيز در تأييد سخن و گفته تو ميگوييم يك مسلمان روزانه حداقل در نمازهاي پنجگانه، بيست بار خداي خالق هستي را با صفت رحمان و رحيم خطاب ميكند ولي وقتي با كودكان و فرزندان و خانوادهاش مواجه ميشود و ميخواهد آنها را به راه حق و حقيقت و مسير خداي سبحان دعوت كند و آنان را از جهنم سوزان و آتش غضب الهي ميترساند.

در حالي كه خداي مهربان و عظيم در قرآن كريم فرموده است از رحمت و بخشش خداوند مأيوس نشويد خداوند تمام گناهان شما را ميبخشد: لا تقنطوا من رحمة ا... ان ا... يغفر الذنوب جميعاً.()

خداي خوب و عزيز در آيه اشاره ميفرمايدآنهاييكه بر نفس خودشان زيادهروي كردهاند از عذاب و شكنجه خداوند نترسند و از رحمت و بخشش بيكران خداوند مأيوس و نااميد نشوند بلكه به رحمت واسعه و بي انتهاي پروردگار اميدوار باشند زيرا خداوند تمام گناهان را هر چقدر بزرگ باشد ميبخشد. مفسران گفتهاند اين آيه درباره وحشي قاتل حمزه عمومي پيامبر (ص) پس از مسلمان شدن نازل شده است.(2)

از سوي ديگر خداوند پيامبر رحمت و رسول مكرم اسلام حضرت محمد بن عبدا... (ص) را بشير و نذير معرفي ميكند و او را موظف و مكلف ميفرمايد تا به مردم بشارت دهد و بترساند. يعني برخي افراد را بايد با تشويق و ترغيب و برخي ديگر را با تنذير و ترسانيدن به راه درست و صحيح هدايت و راهنمايي كند. بنابراين تشخيص اين كه براي چه كسي وچه فردي از كدام روش استفاده كرد نيازمند شناخت از فرد و خصوصيات و ويژگيهاي او و تأثيرگذاريهركدامازروشهايتربيتي ميباشد.كودكان عموماً با روش تشويق و ترغيب بهتر هدايت مي شوند تا ترساندن.

بايد كودكان را از مهر و عطوفت و مهرباني بيكران و بي انتهاي خداوند بزرگ والا مرتبه سيراب ساخت و با عشق و اميد و شوق به معبود و خالق هستي روح و جانشان را صيقل داد و البته گاهي نيز به ندرت اگر ضرورت اقتضا كرد درحد بسيار محدود و در شرايطي خاص آنان را ترساند و آن زماني است كه روش محبت و عشق و تشويق و الگودهي و ... مؤثر و مفيد نباشد. كارشناسان تربيت ميگويند آخرين روش تربيتي روش تنبيه است. بنابراين دوست عزيز ضمن قبول آنچه شما جوان فهيم متذكر شدهاي يادآور ميشويم كه در برخي مواقع اندك اين روش هم مفيد است. و اما براي اين كه پدران و مادران و مربيان به اين نكته توجه نمايند نيازمند فرهنگسازي و تبليغ و ابلاغ است و جوانان عزيز و بزرگواري همانند شما بايد با دليل و برهان و با مطالعه متون تربيتي و آشنايي با اين روشها و شناخت جنبههاي گوناگون انسان، سايرين را نسبت به آن آشنا سازند.













































منابع و مآخذ :

1- سوره زمر آيه 53

2- رجوع شود به تفسير مجمع البيان ذيل تفسير آيه مذكور

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.